#3 "Lalki z getta" z historią Warszawy w tle

Lalki z getta autorstwa Evy Weaver to opowieść, która zostanie ze mną na długi czas. Przejmująca, elektryzująca. Przeczytałam jednym tchem nie mogą się oderwać, a nie mając książki w dłoniach wciąż wracałam myślami do Miki. Wciągu dnia zamęczałam się myślami i wyobrażeniami jak potoczą się dalsze losy bohaterów.
Eva stworzyła niesamowicie realistyczny klimat powieści, a postacie wydają się historyczne. Po przeczytaniu ostatnich stron nie mogłam się oprzeć pokusie sprawdzenia w internecie na czyiś losach autorka oparła cechy swych bohaterów.
Drugim bardzo silnym wrażeniem jest inspiracja wspaniałej książki pt. "Pianista" oraz filmu "Jeniec: Tak daleko jak nogi poniosą". Wątki historii zawarte w powieści, autentyczne osoby jak Janusz Korczak, dodają tylko dodatkowego wrażeniu realności, która obejmuje coraz mocniej ściskając.
Jestem rodowitą Warszawianką od kilku pokoleń. Myślę, że każda osoba pochodząca z Warszawy czy mieszkająca w tym pięknym mieście powinna przeczytać "Lalki z getta".




książka została wydana przez: 



Komentarze

  1. O coś dla mnie! Lubię książki w kgóre wplecione są historie z okresu II wojny Światowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię historie z .... historią w tle

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz