#7 Nieświadomy mózg, czyli jak to na prawdę jest z naszą świadomością?

Mam trochę wolnego od pracy, więc mogę nadgonić z czytaniem. Tak to jest jak zagląda się do portalu miejskiej biblioteki i przegląda zbiory, albo zamawiając książki do księgarni dodaje się je do listy pozycji do przeczytania.

Uwielbiam serię "Na ścieżkach nauki" od wydawnictwa Prószyński i S-ka (całą serię znajdziecie tutaj: http://www.proszynski.pl/Seria-atr-1-27-.html). Czytałam kiedyś już kilka z serii i nigdy mnie nie znudziły, a wręcz przeciwnie! Polecam Wam zwłaszcza pozycje autorstwa Michio Kaku - świetnie opisuje świat fizyki.
Tym razem w zabrałam się za książką o badaniu mózgu autorstwa Leonarda Mlodinowa, który jest kolegą samego Stephena Hawkinga. W ostatnim czasie coraz więcej na rynku pojawiły się pozycje opisujące nowe odkrycia na temat mózgu oraz powiązania pomiędzy mózgiem, a resztą narządów organizmu.
Książka intryguje od pierwszych stron. Co prawda pojawia się mnóstwo informacji na których trzeba się mocno skupić (nie polecam czytania w komunikacji miejskiej), jednak dzięki przytoczonym przez autora historiom wszystko staje się jasne i klarowne. Również podział książki na części tematyczne i poddziały pozwala poznać intrygujące nas tematy, a nie trzeba zagłębiać się w całość.
Co ważne, książka została napisana dla statystycznego czytelnika (brawo dla redakcji wydawnictwa). Nie musimy być po specjalistycznych studiach lub czytać książki z laptopem na kolanach, by wyszukiwać tłumaczeń w Google.
Polecam każdemu, kogo intryguje działanie nieświadomości naszego mózgu oraz świadomości. Jestem pewna, że z wielu mechanizmów nawet nie zdawaliście sobie sprawy. Uświadomienie sobie ich, to mnóstwo zaskoczenia. A na pewno ich nie zabraknie podczas lektury "Nieświadomy mózg. Jak to, co dzieje się za progiem świadomości wpływa na nasze życie."



Wydawnictwo o książce: 
Intensywne badania mózgu w ciągu ostatnich dwóch dekad wstrząsnęły światem naukowym tak silnie jak rewolucja kwantowa. Badania, dzięki którym możemy – jak nigdy wcześniej – uzyskać wgląd w pracę mózgu, dowiodły między innymi, że nasze wszystkie doświadczenia, sposób, w jaki poznajemy rzeczywistość, a także zachowania są w ogromnym stopniu zdeterminowane przez procesy przebiegające poza granicami naszej świadomości. 

książka została wydana przez: 

Komentarze

  1. Uwielbiam książki dzięki którym można poszerzyć swoją wiedzę. A zwłaszcza jeśli jest to wiedza o naszym organizmie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Libię książki, dzięki którym można coś zrozumieć i czegoś się nauczyć a mózg zawsze mnie fascynował. Zapisuję tytuł ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki sa rozwijające. Jak ja bym chciała mieć mnóstwo czasu na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście myślę, że człowiek nawet nie zbliżył się do odkrycia wszystkich funkcji i możliwości naszego mózgu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie zawsze przeraża to, że mogę czegoś nie zrozumieć. Ale skoro nie ma tu skomplikowanego słownictwa, może kiedyś się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać 😉 Wiele zagadnięć wyjaśnionych jest przykładami. To bardzo ułatwia 😊

      Usuń
  6. Czytałam! Bardzo dobra pozycja! :) Ostatnio zagłębiam się mocniej w tematykę wykorzystywania świadomego i nieświadomego mózgu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio sporo pozycji o tej tematetyce się pojawiło 😉Wiele z nich jest napisanych przystępnym językiem.

      Usuń
  7. Podobno wykorzystujemy tylko 10 % naszego mózgu, ciekawe jak wyglądałby świat, gdybyśmy wykorzystywali 100 % ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe 😉 Pewnie stalibyśmy się nie omylni.

      Usuń
  8. Czytałam, ale trochę mnie zniechęcała małą czcionką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Męczące było czytanie w tramwaju. Nos wręcz w książce.

      Usuń
  9. O kurcze, książka na pewno by mi się spodobała, lubię tego typu publikacje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz