#5 "Córeczka" od Kathryn Croft - naprawdę jest to mroczny thriller psychologiczny?

Już przeglądając zapowiedź książki "Córeczka" wiedziałam, że będzie to konieczna pozycja dla fanów thrillerów. Historia opowiada o porwanym dziecku sprzed osiemnastu lat przez nieznanego sprawcę. Pewnego dnia do Simone (głównej bohaterki jak i matki uprowadzonej córki) zgłasza się młoda kobieta, która twierdzi, że wie coś o jej zaginionym dziecku. Młoda kobieta znika, a wciąż rodzące się pytania nie dają spokoju Simone. Tak zaczyna się powieść Croft.

Jednak czy można by go uznać za "mroczny thriller psychologiczny"?
Kończę książkę i muszę przyznać, że od pierwszej strony czuć kobiecy styl pisania. Powieść jest intrygująca i trzymająca w napięciu, ale... Jako stary wyjadacz kryminałów, thrillerów czytając "Córeczkę" miałam kilka zarzutów. Po pierwsze postacie - jak dla mnie są za mało wyraziste, puste i miałkie. Sama fabuła momentami jest rozmyta i gubi gdzieś "pazur", przez co walczyłam ze sobą by jej nie odłożyć na półkę.
Plusem jest na pewno wykorzystany pomysł na książkę i wplecenie w nią kilku ślepych zaułków, które dodają smaczku. Język jest łatwy, a książkę czyta się jednym tchem. Podpytując o nią na forum, dostałam odpowiedź, że końcówka zaskakuje.Czy będzie potrafiła zszokować mnie? Przekonam się lada moment!

„Świetna, głęboko poruszająca książka. Bohaterowie, których Kathryn Croft wykreowała w swojej powieści, są tak wiarygodni, że ich historię nie tyle się czyta, ile przeżywa z rosnącym niepokojem. Autorka wykazuje wrodzony talent do literatury tego gatunku; śmiało można ją stawiać na równi z uznanymi pisarzami, takimi jak S.J. Watson, Elizabeth Haynes i Gillian Flynn“.

Phillip McKee




fot. materiały wydawnictwa


książka została wydana przez: 


Komentarze

  1. Coś czuję, że to książka dla mnie. Kocham thrillery, i takie tajemnicze klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się interesująca pozycja. Myslę, że chętnie bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią sięgnę po tą propozycję . Lubię książki które nie są od początku oczywiste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ta nie jest ☺ Przyjemna lektura na letnie dni

      Usuń
  4. mojej koleżance by sie mogła spodobać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubi historie z dreszczykiem to na pewno 😉

      Usuń
  5. Nie zabrzmi to najlepiej, ale to z pewnością książka dla mnie! Zapisuję na długą listę książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz